Anarki-sirkuset

lenge leve vinen, friheten og livet !

Tantediktaturet Norge vitenskapelig verifisert!

Så er det endelig bekreftet, det jeg alltid har hevdet; Norge er et patetisk og piss kjedelig kjerringdiktatur av en barnehage, med verdensrekord i psykiatriske tvangsinnleggelser … der folk får livene sine ødelagt for bagateller og filleting, bare fordi deres omgivelser ikke liker deres meninger og oppførsel.

Norwegians give each other little room for manoeuvre
Strict Norway

For the first time, researchers have studied how strong the social norms are in different countries. An international study shows that Norwegians make very strict requirements of personal conduct and that they sanction unwanted behaviour. ‘A surprising result,’ says Associate Professor Vidar Schei at NHH.

As many as 33 countries participated in the comprehensive study that has just been published in the prestigious Science journal. With the help of 6,800 respondents, historical data and analyses of social conditions, the researchers classified social norms in the different countries on a tightness-looseness scale.
Norway strictest
The countries have been placed in four groups. Norway is among the countries with the strictest social norms, along with Pakistan, India, Malaysia and South Korea.
‘Norway scores very high on the scale. This means that there are very clear expectations of how we should act in different situations. Norwegians therefore find it easier to sanction deviating behaviour than, for example, people from the Netherlands, Brazil or the USA,’ says Vidar Schei.

Associate Professor Schei is employed by the Department of Strategy and Management at the Norwegian School of Economics and Business Administration (NHH). He is responsible for the Norwegian part of the international research project, which includes 45 researchers.

It is the first time that such a comprehensive project has been carried out to map and explain cultural differences in social norms. The participants were asked to indicate how much they agreed with general statements about social norms in their own country. The responses were then seen in conjunction with historical, natural, social and cultural conditions in their respective countries. The participants were also asked to assess different behaviour in various situations in terms of appropriateness.

Surprising
Some of the characteristics of tight countries like Norway are low crime rates, a high degree of order and system, conformity pressure and a strict attitude towards behaviour such as not paying for a ticket on the tram, buying stolen goods or tax evasion.

The researchers cannot find a simple explanation of why the social norms in Norway are so strong.

‘In general, the development and maintenance of cultural tightness can be explained by historical and natural conditions. Cultures that have experienced resource shortage, natural disasters or territorial threats have had to develop strong social norms to be able to coordinate activities and handle the challenges as best they can,’ says Associate Professor Schei.

Low food production compared with other countries is one example of a factor that may explain why Norway is a tight country. At the same time, there are many historical and natural conditions indicating that our culture should be less tight.

‘It is therefore surprising that the social norms are so strong in Norway. Compared with cultures with looser norms, we give each other very little room for manoeuvre.’
Source: Michele J. Gelfand et al: Differences Between Tight and Loose Cultures: A 33-Nation Study, published in Science on 27 May 2011.

kvit2.jpg

Facts

In order to measure cultural tightness-looseness (CTL), 6,800 respondents in 33 countries were asked to answer a number of questions about the degree of social norms in their own culture. Their responses were then seen in conjunction with several secondary sources to look at historical, natural, social and institutional conditions and cultural values.

Some examples of the data with which cultural tightness-looseness was compared: health-related and environmental conditions, population density, natural resources, history of conflicts, governance and media, rights, crime and the judicial system, religion and collective action (demonstrations, boycotts etc.), values (individualism, gender equality, family orientation, conservatism etc.).

The study shows that historical and natural challenges contribute to the development of cultural tightness. Social and institutional conditions help to maintain the cultural tightness, while the psychological needs of individuals are adapted and reinforce the cultural tightness.

The results show great differences in cultural tightness between different countries. Norway is among the countries with the highest degree of cultural tightness and thus the strongest social norms.

All the data have been controlled for wealth.

64 Responses to Tantediktaturet Norge vitenskapelig verifisert!

  1. poetrixx 5. august 2011 kl. 15:10

    Ranking of 33 countries (most tolerant to least tolerant):

    1. Ukraine, 2. Estonia, 3. Hungary, 4. Israel, 5. Netherlands, 6. Brazil, 7. Venezuela, 8. New Zealand, 9. Greece, 10. Australia, 11. USA, 12. Spain, 13. Belgium, 14. Poland, 15. Hong Kong, 16. France, 17. Iceland, 18. Former West Germany (counted separately), 19. Italy, 20. Austria, 21. Great Britain, 22. Mexico, 23. Former East Germany (counted separately), 24. Portugal, 25. China, 26. Japan, 27. Turkey, 28. Norway, 29. South Korea, 30. Singapore, 31. India, 32. Malaysia, 33. Pakistan

  2. poetrixx 5. august 2011 kl. 15:13

    ”The researchers cannot find a simple explanation of why the social norms in Norway are so strong.”

    Feighet og angst for å skille seg ut er opplagt en av grunnene…

  3. poetrixx 5. august 2011 kl. 15:14

    Pluss naturligvis at landet er smekk fullt av kontrollfrikere og tyranner som finner nytelse og ofte sin eneste mening i livet ved å kommandere og straffe andre….

  4. Sveinung 5. august 2011 kl. 18:48

    Tja, vi tar da vare på mordere, oppbavarer og, behandler de penere enn gale hunder og ugress.
    gale hunder skytes, ugress lukes…..vi lar de vokse under beskyttelse

  5. Sveinung 5. august 2011 kl. 18:49

    Hørte jeg ordene..våde og selvskudd??

  6. Roar Sørensen 7. august 2011 kl. 22:30

    Vel, Mickeline, Elisabeth og Nattoget kan jo godt sies å være typiske representanter for dette diktaturet.

    Da skjønner man fort at noe er veldig, veldig galt.

    En av dine bedre formuleringer de siste månedene:

    “landet er smekk fullt av kontrollfrikere og tyranner som finner nytelse og ofte sin eneste mening i livet ved å kommandere og straffe andre….”

    Du kan godt legge til: Som finner nytelse i aldri å nyte noe som helst og ikke tillate andre å nyte noe heller. Selve meningen med livet deres er å rynke på nesen når andre nyter noe – og finne på regler som kan stoppe og hindre dette.

  7. Roar Sørensen 7. august 2011 kl. 22:31

    I offerets navn, selvfølgelig.

  8. poetrixx 8. august 2011 kl. 06:05

    så sant som det er sagt…og mickeline og hagen er jo helt typiske represen-tanter for dette tantediktauret…det er uhyggelig patetisk og forstemmende å være vitne til hvordan de har forrådt samtlige av de frihetlige ideene de en gang sverget til…de har forrådt selve den ånden som en gang frembrakte dem som mennesker og fremstår nå bare som ynkelige kujoner og vrak, svikere og bøffere som nå bare tjener undertrykkelsen av andre mennesker…som så mange andre nordmenn.

  9. poetrixx 8. august 2011 kl. 06:06

    FYSJ!!!!!!!!!!!!!!!

    hahahahahahaahahahah!!

  10. Sveinung 8. august 2011 kl. 06:52

    Røra sier:

    “Vel, Mickeline, Elisabeth og Nattoget kan jo godt sies å være typiske representanter for dette diktaturet”

    Svar: Vel, så lenge de ikke har underkastet seg “trynariet” i en viss Lblogg, er det da absolutt liv laga og håp, både okke som og i hokksund.

    En grense finnes det jo, før folk med vett i hodet, godtar det absolutte inkonsekvente diktatur av egenrådig lederskap.

    I følge alle psykoanalyser og observasjoner, har ekspertene kommet frem til, at lederen for nevnte blogg, mest av alt, lider av desperat og fortvilet lengsel, etter gode gamle bloggvenner.

    Mvh
    Dr. Røkt Bøkling

  11. poetrixx 8. august 2011 kl. 07:08

    Ser i VG at deres åndsfrende og allierte i den kriminelle kampen for ytterligere å svinebinde, reime ned og redusere det norske folks frihet, at det patetiske og politisk patologiske rivjernet og svadamerra Kristin Halvorsen, krever at alle redaktørene for blogger og aviser etc på nettet heretter skal forlange at alle som uttrykker seg og kommenterer på deres nettsider skal gjøre det under fullt navn…og at anonymitet bør bli forbudt.

    Dette ravende gale diktaturmennesket tror i fullt alvor at hun kan få noe slikt gjennomført i Norge…og sannsynligvis vil hun med hjelp av forræderne mot demokratiet som sitter og vanstyrer landet i regjeringen kunne klare det også!!!!!

    Japp … ingen bør være i tvil om det…et land som ønsker å straffe mennesker som nekter å bruke redningsvester i båt og som kommer til å innføre denne loven neste år, har selvsagt ingen betenkeligheter med å straffe anonym blogging heller.

    Så for å vise hvilken trofast og lydig undersått jeg jo naturligvis er vil jeg for å vise min loalitetet overfor Kristin og resten av den ubrukelige røkla som sitter i regjeringen gå foran med et godt eksempel og erklærer herved at heretter vil det være forbudt for dere tapere å skrive her anonymt…:)

    KUN redaktøren har rett til å være anonym her!

  12. poetrixx 8. august 2011 kl. 07:17

    Her er noen kommentarer jeg har skrevet i en debatt på Facebook:

    ”Snart er derfor hele den vestlige verden et eneste stort narkoreir, fullt av misfornøyde, forkvaklede, degenererte, ulykkelige, frustrerte, aggressive, kravstore, egoistiske og usunne individer som har mistet de virkelige verdier i livet av syne og heller ikke har noe håp om eller engang ønske om å vende tilbake og finne dem, og derfor er på konstant jakt etter øyeblikkelig tilfredstillelse og substitutt for det de har mistet.

    Og denne tilfredsstillelsen skal oppnås helt uten personlige anstrengelser, helst også uten å betale for den … for det plikter da staten og velferdssamfunnet å gjøre?”

    Kan det være noe i dette…er nordmenn rett og slett for bortskjemte og forvente og er blitt vant til å kunne kreve at det offentlige skal fikse alt for dem…inkludert livet og livslykken? Hvis SAMFUNNET skal ordne alt for oss…blir vi ikke da nødvendigvis avhengige av dette samfunnet…blir vi ikke som barn igjen da … infantilisert og uansvarlige? Og dersom storparten av befolkningen oppfører seg som barn, har ikke da staten rett til å oppføre seg som en forelder? Og dermed stjele friheten fra oss og straffe oss når vi er uskikkelige? Er dette grunnen til at Norge sett fra utlandet fortoner seg som et slags barnehagediktatur der alt er kontrollert og regulert til aller minste detalj…nå kommer det nok snart også et påbud om å bruke redningsvester i båt…og de som nekter å bruke det vil bli STRAFFET!

    Jeg tror nordmenn snart må begynne å gå i seg selv og tenke over hva alle disse påbudene og forbudene gjør med dere…all denne detaljreguleringen stjeler ikke bare deres personlige frihet men bryter også ned deres identitet som voksne ansvarlige mennesker man kan stole på. Dere blir infantilsert og umyndiggjort…og det er mye mye mer alvorlig at en hel befolkning på flere millioner mennesker blir redusert på denne måten enn at en og annen person dør i en drukningsulykke på sjøen i fylla…denne umyndiggjøringen, denne avhengigheten er uten tvil en av de viktigste årsakene til at så mange nordmenn er utilfredse og psykisk labile og alltid på jakt etter mening og tilfredsstillelse i sine liv og derfor tyr til terapi eller lykkepiller…som btw bare er humbug…det er bevist at de IKKE virker mer enn placebo…

    Og all denne kontrollen og reguleringen er jo bare så godt ment naturligvis …hensikten er jo å gjøre livet bedre for alle, for flertallet i hvert fall…men noen ganger er det slik at veien til helvete er brolagt med gode hensikter…:)

    Hva sier det egentlig om et samfunn hvis flertall synes det er helt greit at staten har rett til å straffe et av dette samfunnets medlemmer dersom det nekter å bruke redningsvest i båt…bare for å ta ett enkelt eksempel? Hva avslører det om den tenkningen som ligger bak, den holdningen til livet og ikke minst døden dette innebærer…om forståelsen av mennesket som eksistensielt vesen i verden, om dets lodd, dets valg, muligheter …og frihet og personlige ansvar ikke minst? For meg er det et tydelig bevis på en livsløgn som store deler av det norske folk oppebærer, en livsløgn basert på fornektelse og fraværende eller i hvert fall begrenset forståelse av livet, og manglende aksept av døden som en naturlig del av det. Og med denne livsløgnen som grunnlag er det norske folk i ferd med å manøvrere seg inn i en ganske uhyggelig situasjon, der alle slags overgrep mot samfunnets individer vil bli legitimert med at det er til samfunnets eller individets eget beste…slik som verdensrekorden i psykiatriske tvangsinnleggelser allerede er et bevis på…

  13. poetrixx 8. august 2011 kl. 07:21

    Det er en masse smarte og kunnskaprike folk på denne siden, intellektuelle og forfattere, hvorav de fleste sogner til venstresiden har jeg inntrykk av, klare tilhengere av MER velferdsstat…men det ble merkelig nok helt stille etter disse kommentarene ..:)

  14. poetrixx 8. august 2011 kl. 07:32

    Og jada…jeg ser naturligvis det selvmotsigende i at jeg kritiserer dette velferdssamfunnet så hardt, biter den hånden som forer meg så og si…men jeg er dog ikke tilhenger av å legge ned hele sulamitten, noen ordninger bør bevares .. og for mitt personlige vedkommende var den ytelsen jeg dengang fikk i form av pensjon helt nødvendig. Jeg var jo de facto helt handikappet og ute av stand til å sørge for meg selv.

    Nå lever jeg et ganske sunt og normalt liv her i Thailand, men jeg vet at hvis jeg drar tilbake til Norge igjen vil det samme skje og jeg vil havne ut på skråplanet igjen, Jeg sluttet å drikke da jeg kom til Thailand første gang i 2001, men begynte igjen da jeg var i Norge tre måneder utpå høsten samme året. Rett på flaska igjen hahaha! Det landet gjør meg psykisk syk rett og slett.

    Så det er no fucking way at jeg skal tilbake til det landet igjen frivillig og bo permanent der…skjønt jeg vurderer å begynne å bo ute på landet, i skauen ..om somrene ..og i Thailand eller Filippinenen eller andre varme land om vinteren. Jeg bodde en gang på et nedlagt småbruk ved svenskegrensen i Østfold..og det var absolutt så herlig som det er mulig å få blitt…å være der i den friske luften, se stjernene tydelig om kvelden, høre fuglene synge og froskene kvekke, se elgen løpe i skogen, trekke inn den deilige lukten av skog og gress …my god jeg må tilbake til en slik tilværelse igjen…bo i et lite hus der og bare male og komponere musikk om dagen…og ellers fiske og bade og gå i naturen…:)

    Japp jeg elsker Norge…den norske naturen…et av verdens vakreste land no doubt…

  15. Sveinung 8. august 2011 kl. 07:46

    Poe
    velferd og velferd fru blom. Rett nok, i og for seg. Nå er vel mye av “omsorgen” blitt tatt vare på av et meget tregt byråkrati, som blir tregere og tregere. Det finnes ingen samkjøring og forenkling. Kun trenering.Trenering fra fødsel til endelig død og begravelse. Lenge lenge leve (d)reneringen.

    Naturen har vi heldigvis fremdeles, bare synd så få bruker den. vi foretrekker å gå, samt å stå i kø…..klumpe oss sammen i en stor ,grå navnløs kø. (søvnløse)

  16. poetrixx 8. august 2011 kl. 08:24

    Her er flere kommentarer jeg har skrevet der. Jeg legger dem ut her slik at jeg har dem i reserve til bruk for andre steder der lignende debatter dukker opp. Ingen svarte på disse kommentarene heller…jeg vet ikke om det skyldes at de synes de var for dumme og banale til å bry seg med, eller om de ikke hadde noen vettuge innvendinger å komme med…:)

    ”økonomisk politikk som tener dei rikaste 5-10% og appellen til arbeidarklassen som ikkje vil ha noko som helst økonomisk utbytte av å stemme på dei.”

    FRP har en økonomisk politikk som vil gagne grundertyper og andre inititativrike og kreative mennesker som har visjoner, ideer og krefter til å starte nye virksomheter, eller føre videre de gamle solide bedriftene som har livets rett og fremtiden for seg i kokurranse med utenlandske virksomheter. Å legge til rette for at dsse kreftene får utfolde seg er alfa og omega for et samfunns velstandsnivå, inkludert arbedierklassens, for det er DE som skaper nasjonens verdier! UTEN dem og deres innsats kan vi bare pakke sammen hele sulamitten, for staten skaper ingen verdier, den bare fordeler og administrerer de verdiene disse menneskene skaper. DERFOR er det lurt å ha en økonomisk politikk som ikke struper og ødelegeer disse menneskenes kreativitet og evner til å skape verdier for oss alle. Det mest fornuftige og hensiktsmessige er å lage lover som gjør det mulig for disse menneskene å skape så mage verdier som mulig…og DERETTER melke dem gjennom skatter etc…men ikke så høye skatter at deres virksomhet tar skade av disse skattebyrdene. De må hele tiden ha midler i reserve til å kunne utvikle seg i konkurransen med andre bedrifter.

    Dessverre har mange på venstresiden liten forståelse for den uhyre viktige rolle disse menneskene spiller når det gjelder verdiskapningen i samfunnet, og betrakter dem som en slags klassefiender og fiender av”folket”, og ønsker å spenne ben for dem gjennom alle mulige uhensiksmessige lover og forordninger og unødvendig byråkratisk regelverk . Vi er i virkeligheten alle helt avhengige av deres kreativitet og talenter. Det er de små bedriftene som er ryggraden i den norske økonomien ikke petroleumsvirksomheten for eksempel. Staten skaper ingen slike verdier. Staten EVNER ikke å skape noen særlige verdier … det har de sosialistiske samfunnene, som Kina og Sovjet forlengst bevist. Nå gjelder det å trekke lærdom av disse uhyre verdifulle historiske erfaringene og gå videre, ellers har de erfaringene vært bortkastet.

    Jeg betrakter dette segmentet av befolkningen; de selvstendig næringsdrivende, forretningsfolkene, bedriftslederne, grunderne etc etc…som noe lignende en flokk husdyr som forsyner oss med goder som vi trenger og er helt avhengig av for å leve et godt liv. Hvis man har en flokk melkekuer på setra vil ethvert fornuftig mennenske sørge for at disse kuene får beite på de saftigste engene og ete seg feite og gode og trives mest mulig, slik at de produserer mest mulig melk, som jeg kan nyte godt av. Det er jo i min egen interesse at de trives best mulig og får tilgang til den nøringen de trenger, derfor sørger jeg for å lede dem til steder der de får dette. Samtidig som jeg passer på at de ikke stikker av, (til utlandet der de fristes av bedre vilkår) eller at de blir angrepet av ulver (oppkjøpt av utenlandsk kapital). Hvis jeg IKKE gjør dette, hvis jeg ikke sørger for at de trives og utfolder seg, er jeg en elendig gjeter ….og politiker…:)

    Og hvis jeg direkte søker å HEMME disse kuenes tilgang til beite, gjennom alle mulige restriksjoner og forbud etc…da er jeg simpelthen ikke en veldig smart gjeter…da ødelegger jeg jo for meg selv …

    ”Men eg likar slagordet: “Alle skal med”. Til og med eg som ikkje vil stå opp om morgonen.”

    Selv blir jeg skremt av slike uttrykk! Alle SKAL med? Selv de som liker å ligge lenge om morgenen? Hvilken rett har de menneskene som har utformet dette slagordet til å kreve at alle skal med? På hva? På deres visjoner om samfunnet og hva som er det gode liv? Jeg ønsker ikke å være med på noe som jeg selv ikke har godkjent og ser verdien av, og det synes jeg ingen andre burde heller. Nordmenn er et veldig lydig folkeslag. Lydig og viljeløst…og slike slagord er med på å bryte ned deres egenvilje, slik jeg ser det.

  17. poetrixx 8. august 2011 kl. 08:29

    ”Men eg likar slagordet: “Alle skal med”. Til og med eg som ikkje vil stå opp om morgonen.”

    Dette har en kjent forfatter og intellektuell og belest mann skrevet…jeg synes det er relativt betenkelig at slike presumptivt intelligente folk kan holde seg med slike meninger…hvor dypt har de egentlig reflektert over implikasjonene dette slagordet bærer med seg da…

  18. poetrixx 8. august 2011 kl. 08:33

    Skjønt vi kanskje tolker det litt forskjellig…det er meget godt mulig…han ser det vel som et generøst tilbud til alle samfunnets medlemmer, en gest av solidaritet overfor de som ellers ville falt utenfor….mens jeg betrakter det nærmest som en trussel..om at alle skal leve som flertallet og dets representanter ønsker og bestemmer…

  19. Sveinung 8. august 2011 kl. 08:39

    Poe
    Manglende kommentering kan bety at det rett og slett er mye å kommentere, om man skal kommentere, så da nøyer nok en del seg med å bare lese.

    “Alle skal med” er et farlig slagord, det kan indikere både liv, eller død.

    Nei, jeg velger å si: “Alle som gidder ,kan slenge seg med”. Det er nok mest den parolen som gjelder, i vår kjappe moderne, og hurtigmat tid.

  20. poetrixx 8. august 2011 kl. 08:48

    ”Hva sier det egentlig om et samfunn hvis flertall synes det er helt greit at staten har rett til å straffe et av dette samfunnets medlemmer dersom det nekter å bruke redningsvest i båt…bare for å ta ett enkelt eksempel?”

    Det sier for eksempel at mitt liv ikke tilhører meg selv, men staten eller samfunnets!
    Det sier videre at det samfunnet har rett til å straffe meg når jeg er s娔uansvarlig” at jeg ikke tar vare på meg selv gjennom å bruke redningsvest. Straffe meg og teach me a lesson når jeg ikke forstår mitt eget ”beste’.

    Jeg er dermed umyndiggjort som menneske…samfunnet har stjålet kontrollen over mitt eget liv og tatt ansvaret over mitt eget liv fra meg…det eneste ansvaret jeg har heretter er at jeg følger de lovene samfunnet har pålagt meg…og gjør jeg det ikke vil samfunnet holde meg ansvarlig for det!

    Dette er naturligvis et overgrep mot meg som fritt menneske og eksistensielt vesen i verden.
    Det er en forbrytelse som har blitt begått mot meg, intet mindre … og det hjelper ikke det minste at det er samfunnets fem millioner andre mennesker som står bak denne forbrytelsen. Forbrytelsen blir ikke mindre ved at fem millioner mennesker stjeler kontrollen og ansvaret fra mitt liv fra meg, enn om ett eneste menneske gjorde…tvert imot!

    Det er lenge siden jeg sluttet å betrakte Norge som et demokrati. Norge er et tyranni .. og dette er en av de viktigste grunnene til at jeg flyktet fra det landet for ti år siden og ikke har vært der siden.

    Jeg betrakter meg som en politisk flykting … og jeg vil støtte enhver bevegelse eller parti som har til hensikt å innføre virkelig demokrati i i Norge … foreløpig kan jeg ikke se at noe slikt har dukket opp.

  21. poetrixx 8. august 2011 kl. 08:49

    Sveinung, den parolen din er aldeles utmerket…den vil jeg stjele til bruk i det nye frihetspartiet mitt….OK?

  22. ulv1 8. august 2011 kl. 09:58

    “Alle skal med” … jeg tror nok det finnes en god del redde mennesker som fryser på ryggen over dette slagordet. Mennesker som har kjempet seg til en nisje for å overleve, og som bare ønsker å få være i fred. Enkeltindivider som aldri har vært noen fare for andres liv, helse eller eiendom. Men også slike kan etter hvert komme til å kjenne seg trengt opp i hjørne, og hva skjer da? Vel, slike problemstillinger er vel ikke noen politisk bevissthet i stand til å ta inn over seg. Maktmennesker ville få hjernespasmer og ideologiske kramper om de øynet mulighet for liv og død utenfor statlig viten og kontroll.

  23. poetrixx 8. august 2011 kl. 12:45

    Jeg skal i hvert fall ikke med…jeg vil kjempe med alle de midler jeg har mot idiotiet til disse maktsyke psykopatene…

  24. Sveinung 8. august 2011 kl. 14:14

    Pass deg for Røra, han snikert hele tiden, upolitisk og stupid. Hvor lang tid tar det før man lærer den leksen da?? det er også et tegn i tiden, hvordan man opplever slikt.

    ellers, både Poe og Ulv, har ettertenksomme meninger
    So it is

    Men røra er og blir verdens største tyggegummi.(alltid tørr og ensidig,med tusen forskjellige meninger. Løgnaktig og gjenomskuelig er han. Lær av leksen good folks)

  25. Roar Sørensen 8. august 2011 kl. 15:27

    Dette synes jeg er veldig bra:

    “Jeg er dermed umyndiggjort som menneske…samfunnet har stjålet kontrollen over mitt eget liv og tatt ansvaret over mitt eget liv fra meg…det eneste ansvaret jeg har heretter er at jeg følger de lovene samfunnet har pålagt meg…og gjør jeg det ikke vil samfunnet holde meg ansvarlig for det!

    Dette er naturligvis et overgrep mot meg som fritt menneske og eksistensielt vesen i verden.
    Det er en forbrytelse som har blitt begått mot meg, intet mindre … og det hjelper ikke det minste at det er samfunnets fem millioner andre mennesker som står bak denne forbrytelsen. Forbrytelsen blir ikke mindre ved at fem millioner mennesker stjeler kontrollen og ansvaret fra mitt liv fra meg, enn om ett eneste menneske gjorde…tvert imot!”

    For det er en del av det den neste boka mi handler om (har i dag sendt den til forlaget, så får vi se om de vil ha den eller ei:). Jeg tillater meg å sitere fra det siste kapitlet:

    “Dette er de farligste av alle mennesker, Frank: formynderne; de som vil hjelpe deg uten at du har bedt om det, de som tar beslutninger uten å lytte til hva du vil, de som vil beskytte deg og i det godes navn hindre deg frihet.”

  26. Roar Sørensen 8. august 2011 kl. 15:32

    Et sitat fra et annet kapittel:

    «Alle trenger penger, Inday. Millioner av kvinner i Europa og Amerika ser også søsken og foreldre dø fordi de ikke har råd til sykehus og medisiner. Få av dem velger å selge kroppen sin av den grunn. Du umyndiggjør dem fordi de er fattige. Men de er ikke dummere enn vi er – de er ikke ofre og du har ingen rett til å gjøre dem til det. Ingen av dem må noe som helst. De har tatt et valg. Respekter dem for det.» Han nikket mot vinduene. «Hva med dem som stjeler og raner – vil du frita dem for ansvar også? De fleste av dem er også fattige. Men det er ingen unnskyldning i lovens øyne. Å ta ansvaret fra et menneske er noe av det verste du kan gjøre. Du har ingen rett til å oppkaste deg selv til formynder over disse kvinnene. Med barn er det en annen sak – de trenger all den hjelp og beskyttelse de kan få. Men selv dem har du ingen rett til å behandle som om de skulle være dine egne.»

  27. Roar Sørensen 8. august 2011 kl. 15:35

    Tommy, en annen av karakterene, er inne på det samme i sin tirade i fylla:

    Men det er mange fattige i USA også, millioner lever på sultegrensa – uteliggere, crackhorer, aleinemødre og arbeidsløse. Men spør dem om de vil ha en annen regjering, et annet politisk system – sosialisme, kommunisme eller sosial¬demokrati, for den saks skyld – så svarer alle nei. For selv om de har det jævlig, selv om de knapt har penger til mat, så vet de at det kapitalistiske systemet er det eneste som gir dem en sjanse til å forbedre livet sitt for egen hjelp. For dem er det en fordømt viktig frihet og den skal ingen ta fra dem.
    For horene i Asia er barene dette systemet – det eneste som gir dem også en sjanse til å lykkes. De veit at sjansen er liten, de veit at prinsen på den hvite hesten sannsynligvis aldri vil dukke opp, de veit at muligheten er størst for at drømmene deres vil ende i et skur nede ved elva. Men de vil heller ha en liten sjanse enn ingen sjanse. Og denne sjansen får de ikke på sweatshops i byene eller som peanøtt¬plukkere på landsbygda. Det er disse drømmene NAWAC og gærne feminister som Inday Palacio vil ta fra dem. De vil ta fra dem det eneste systemet som er der for dem – det som i det minste gir dem en sjanse til å lykkes.»

  28. Roar Sørensen 8. august 2011 kl. 15:43

    Jeg synes bare dette er veldig interessant, for det er et av de bærende elementene i boka: Umyndiggjøring og stakkarsliggjøring. Offerproduksjon og det å frata andre ansvaret for sine egne valg og beslutninger.

  29. Sveinung 8. august 2011 kl. 16:16

    Bra dette da røra. Kanskje du burde tillegge et avsnitt om de som aldri har skyld, men alltid skylder på andre ?? Vel, der har du revolver nok til en selvbiografi. Ikke la pennen tørke, la blekket forblø.. Ettrrpå kommer anmeldelsene uten kø..
    Hø hø

  30. poetrixx 8. august 2011 kl. 16:46

    Ja dette høres bra ut! Men har de så små sjanser til å få prinsen på den hvite hesten da?
    I Ko Samui var det en undersøkelse som viste at over 80 % av barhorene som etter kortere eller lengre tid i jobben der fant seg en farang og giftet seg eller ble sammen med…tror det var rundt 80 %…et stort flertall i hvert fall…

  31. poetrixx 8. august 2011 kl. 16:50

    Og hipp hipp hurra for den fantastiske kapitalismen…som har brakt så mye fihet og velstand og lykke til menneskene over hele jorden…ja uten kapitalismen ville selvfølgelig ikke demokratiet vært mulig engang…::)

    Kapitalismen og friheten må forsvares med alle midler…uten den er ingen fremgang mulig!

    Men jeg snakker ikke om rovkapitalismen selvsagt…ikke noen laissez faire kapitalisme, en kapitalisme uten kontroll vil uvegerlig føre til monopoler og dermed ufrihet og fattigdom og stillstand i utviklingen for menneskene og samfunnet…

  32. ulv1 8. august 2011 kl. 16:56

    “Jeg skal i hvert fall ikke med…jeg vil kjempe med alle de midler jeg har mot idiotiet til disse maktsyke psykopatene…”

    For et par årtier siden hadde jeg et favorittprogram på radio, det var fra BBC og ble sendt et par timer etter midnatt på søndagsnetter, så vidt jeg minnes. Hele opplegget var i samarbeid med frelsesarmeen, og det gjaldt forsvunnede mennesker. Poenget var ikke nødvendigvis å spore de opp, men å formidle beskjeder til eller fra enkeltindivider som hadde forlatt alt, familie og jobb, og hadde skaffet seg en annen tilværelse. Det var ikke snakk om ulovligheter som var begått, stort sett gjaldt det sikkert folk som ikke lenger maktet å fungere i det som kalles ”normatilværelse”.

    Jeg husker ennå, at de ganger det kom noen beskjeder fra noen som var ettersøkt, var de omtrent likelydende: – Jeg har det godt nå, jeg vil bare få være i fred.

    Frelsesarmeen har alltid vært fintfølende og pragmatiske i slike saker, og sikrer anonymiteten til de som ønsker det.

    Ja, for det er dette som er interessant. Det var, og er fremdeles mulig å leve i skjul. Noen mennesker finner seg nisjer der de kan overleve. Selvfølgelig blir det vanskeligere etter hvert, spesielt i digitaliserte land som Norge. Helt umulig er det ennå ikke, skjønt de fleste med slike behov sannsynligvis har dratt ut av landet.

    Alltid vil det være noen som faller utenfor, det er ikke en gang nødvendig å lete etter ”skyld” for dette. Maktmennesker burde likevel innse at det finnes enkeltindivider som bør unnes å få leve i fred, uten å bli sporet opp og dyttet inn i ”inkluderende tiltak”.

  33. poetrixx 8. august 2011 kl. 17:02

    Right…jeg er jo en slik person…jeg har ingen kontakt med noen i Norge…heller ikke min familie…utenom en telefonsamtale til jul og et par ganger i året ellers til min gamle stefar som jeg for skams skyld har litt kontakt med siden han kan dø når som helst, gammel som han er…thats all…

    det er godt mulig å unnslippe kontakt selv i digitale tider…jeg har jo denne bloggen samt emailadresser og ”hemmelige” profiler på Facebook..men ingen i Norge vet om det heheheheheheehehe

  34. Roar Sørensen 8. august 2011 kl. 17:08

    “I Ko Samui var det en undersøkelse som viste at over 80 % av barhorene som etter kortere eller lengre tid i jobben der fant seg en farang og giftet seg eller ble sammen med…tror det var rundt 80 %…et stort flertall i hvert fall…”

    Vil gjerne ha statistikk på dette – om du finner det. For det er slett ikke umulig at du har rett. Selv om jeg ser noen gjengangere her år etter år, er det mange som forsvinner inn i solnedgangen med en utlending også. Og gjennomtrekket i barene er generelt høyt. Etter seks måneder vil du knapt finne noen av de samme igjen der. Så sannsynligheten for å treffe den rette/gale er muligens større enn jeg tror.

  35. poetrixx 8. august 2011 kl. 17:08

    Det er merkelig egentlig, jeg er helt alene…jeg har ingen som helst kontakt med noen mennesker her i Thailand heller…ingen ringer meg eller kommer på besøk, jeg ringer ingen eller går på besøk tl noen eller møter noen på byen etc….burde ikke jeg føle meg ensom og uttafor og lost eller noe annet negativt?

    men nei…jeg tror kanskje aldri jeg har vært så happy som nå…kanskje bortsett fra enkelte perioder i barndommen….og det faktum at jeg nå har flyttet til Phuket anser jeg som en av mine største genistreker i livet…jeg trives helt fabelaktig godt her…:)

  36. poetrixx 8. august 2011 kl. 17:10

    statistikk…ja skal se hva jeg finner, men du kan vel google selv også?

    så vidt jeg husker sto dette i en lokalavis på Ko Samui for ca. 4-5 år siden … og jeg vet ikke om de har onlineutgave…

  37. ulv1 8. august 2011 kl. 17:16

    Ja, det er penger som utgjør problemet mange kommer opp mot, ikke nødvendigvis bare å skaffe de, men en legger jo igjen digitale spor både ved kortbruk og etter uttak i banker. Jeg snakker altså heller ikke her om kriminelle, men om de som ikke ønsker at familie, ektefeller eller andre nærstående skal kunne finne dem.
    Det finnes måter, selvfølgelig – men etter diverse terrorhandlinger leter jo politikere med lys og lykte etter smutthull. Og som nevnt, det rykker i forbudsgenene til maktmennesker bare ved tanken på at noen skal kunne leve utenfor deres kontroll.

  38. ulv1 8. august 2011 kl. 17:21

    “men nei…jeg tror kanskje aldri jeg har vært så happy som nå…kanskje bortsett fra enkelte perioder i barndommen…”

    “Hvis du må være mye sammen med menneskene, må du gi opp håpet om at sjelen din skal få næring” (Buddha, visstnok …)

  39. poetrixx 8. august 2011 kl. 17:23

    hmmm godt at fornuftige folk som buddha kan bekrefte at det ikke er meg det er noe galt med da hehehehehe

  40. ulv1 8. august 2011 kl. 17:25

    :) Slutter du å lese Dagbladet, går det nok enda bedre skal du se …

  41. poetrixx 8. august 2011 kl. 17:44

    http://news.samuiexpress.net/headline/917-kevins-case-firmly-ruled-as-drowning.html

    nytt ”selvmord ” i Thailand…en fyr druknet seg i vann ikke dypere enn 30 centimeter hahaha

  42. poetrixx 8. august 2011 kl. 17:49

    tenker på det andre tilfellet som jeg har referert her der politiet etter å ha funnet en farang med store kuttskader død i leiligheten sin…åpenbart drept han også…konkluderte med at han hadde falt over glassbordet sitt og kuttet seg slik at han døde…og blodsporene indikerte at han hadde prøvd å komme seg til laptopen sin for å sende en EMAIL etter hjelp hahahahahahah!!!!!

    og han amerikaneren som hengte seg i skolissene sine i pattaya nyilg….:)

    Også her i phuket har de nettopp funnet en farang som politiet konkluderte med døde av selvmord…med bundne føtter, en plastpose over hodet og en slange fra plastposen til en tank med et dødelig stoff…husker ikke hva det var…

  43. poetrixx 8. august 2011 kl. 17:53

    det kan være farlig å gjøre det slutt med kjærestene sine her…de kan betrakte det som en dødelig fornærmelse som krever hevn og oppreisning for ikke å tape ansikt…en nordmann jeg snakket med for noen år siden her i phuket fortalte om da han gjorde det slutt med kjerringa si…da kom det flere familiemedlemmer fra nord-thailand og lette etter ham i flere dager…åpenbart for å drepe ham…han var ikke hjemme, heldigvis for ham …men naboene fortalte om det…

  44. poetrixx 8. august 2011 kl. 17:57

    og man må aldri gå i kompaniskap med thaier i business…altså et sånt joint venture selskap eller hva det heter, med mindre det er store seriøse selskaper som er innarbeidet i markedet allerede…det er nærmest som å be om sin egen henrettelse…de dreper faranger her over en lav sko, etter hva jeg forstår…:)

    heller ikke låne svære penger til thaier eller la dem på andre måter komme i gjeld til deg…det er så altfor lett å finne en hit man som for 20000 baht sletter gjelden din på en million…

  45. Roar Sørensen 8. august 2011 kl. 19:05

    Men, husk … det er farangene som er de slemme, det er de som “utnytter” de stakkars thaiene … Glem aldri det.

  46. Roar Sørensen 8. august 2011 kl. 19:16

    Pussig, boka mi handler også om et drap på en slik barinnehaver – et drap alle bare vil glemme så raskt som mulig.

    Her et nytt utdrag:

    «Hvor mange barinnehavere kjenner du, Inday?»
    «Jeg har ikke lyst til å kjenne noen av dem.»
    «Hvorfor ikke?»
    «De er kriminelle – de fortjener bare forakt!»
    «Det du driver med kalles profilering, du kan ikke basere en etterforskning på sånt. Ikke alle som går rundt med pieceringer, hanekam og tatoveringer på overarmen er stoffmisbrukere. Og ikke alle bareiere er umoralske svin. Og absolutt ingen av dem fortjener å bli drept. Jeg kjente to barinnehavere i Cebu – den ene tjente ikke engang nok til å betale husleia; han holdt bare baren gående så jentene kunne ha et sted å jobbe og forsørge ungene og foreldrene sine. Etter fem år drakk han seg i hjel. Han ble sekstifire og ligger og råtner i en fattiggrav. Den andre stengte baren etter halvannet år fordi han ble trakassert av myndighetene og mafiaen i byen – de ville ha mer av det baren tjente. Begge var det jeg vil kalle hederlige menn, de hadde et langt arbeidsliv bak seg, akkurat som Werner.» Han stakk en finger ned i det tomme glasset og slikket i seg whiskyen som lå langs kanten. «Jo da, jeg tviler ikke på at det finnes barinnehavere som er skurker og svin; noen av dem utnytter helt sikkert kvinnene som jobber for dem – akkurat som det finnes leger og advokater som utnytter pasientene og klientene sine, akkurat som det finnes barjenter som hater jobben sin og utvikler disse traumene du snakker om – men du kan ikke definere en bransje ut fra det verste du finner i den, selv om det er nettopp det alle moralister gjør.» Han klemte hånda rundt glasset. «Werner er myrdet, men selv i døden får han ingen respekt. For ingen, absolutt ingen, bryr seg om hva han faktisk gjorde, hvem han var, hvorfor han ble drept og hvem som myrdet ham. Ikke pressen her i byen. Ikke engang politiet. Og i hvert fall ikke dere i NAWAC. Den selvgode moralen deres gjør meg kvalm.»
    «Absurd,» sa hun lavt. «Det er bare absurd.»
    «Ikke absurd. Ofte er bruken av politiets ressurser etter en drap basert nettopp på dette – hvem samfunnet mener er verdig og uverdig. En gammel, alkoholisert barinnehaver er uverdig. En ung, vakker studine er verdig. Drapet på den ene blir knapt nok etterforsket og raskt glemt. Drapet på den andre blir grundig etterforsket og aldri glemt. Den ene er mer verdig enn den andre. I noen tilfeller blir til og med folk myrdet fordi noen mener de er uverdige. Du sier at mange barjenter fra Kirót blir kidnappet og drept – kanskje fordi noen mener de er uverdige. Men mange utlendinger blir også myrdet – muligens fordi noen mener de er uverdige også. Det er to sider av samme sak.»
    Hun sukket og snudde seg mot døra. «Hva er det du prøver å si, Stingo?»
    «Jeg prøver bare å forklare deg hvorfor det ikke er absurd at Werner var en hederlig mann – kanskje et mye bedre menneske enn de fleste av oss. Jeg prøver å forklare deg hva som lett kan skje når vi fordømmer uten å vite. Når vi lar fordommer og hensynsløs moral styre handlingene og beslutningene våre. Når vi betrakter noen som uverdige og andre som verdige.»
    «Hensynsløs moral?»
    «Ja, en moral som bare fører til at folk får det verre, ikke bedre.»
    «Mener du virkelig at politiet burde være like opptatt av drapet på Werner som drapene på de unge barjentene som har forsvunnet?»
    «Ja, det mener jeg.»
    «Absurd,» gjentok hun. «Noen er viktigere enn andre. Det er viktigere å finne ut hvem som myrder uskyldige barn enn hvem som har tatt livet av en gammel hallik.»
    «Hvorfor det?»
    «Det bare er det, Stingo. Ikke alt trenger å forklares.»

  47. Roar Sørensen 8. august 2011 kl. 19:21

    Litt lenger nede i samme kapittel:

    «Du burde holde kjeft om Werner, for du kjente ham ikke i det hele tatt. Du hadde ingenting med å anmelde ham for noe som helst – i hvert fall ikke for voldtekt eller misbruk av en mindreårig. Det har bare bidratt til å ødelegge Werners navn og rykte.»
    «Diyos ko! En barjente er myrdet. Andre har forsvunnet – sannsynligvis er de også drept – og du er opptatt av ettermælet til en hallik!»
    Han blåste røyken rett i ansiktet hennes. «Werner er også myrdet – og ingen bryr seg. Vet du hvorfor ingen bryr seg, Inday? Vet du hvorfor ikke engang norske myndigheter bryr seg? Ingen bryr seg fordi Werner eide en go-go-bar. Fordi han er uverdig. Ingen vil kjennes ved ham. De spytter på liket hans. Alle bruker ham til å sette seg selv på en høyere moralsk hest. Alle prøver å gjøre seg selv bedre ved å ta avstand fra ham. Reyes er den verste. Ifølge Helen lå han med Gina minst tre ganger – og han visste hun var fjorten. Sannsynligvis ga han henne shabu også.»
    «Demp deg!»
    Han vinket på Velia igjen og holdt opp det tomme glasset.
    «Mange nordmenn er blitt myrdet her i landet, Inday. Få av sakene er oppklart. Sånn er det i Thailand også. De faller fra balkonger. De blir påkjørt. De dør under merkelige sexleker. Likene ligger strødd på gater og hotellrom. Og norske myndigheter bryr seg ikke. Ikke det lokale politiet heller. Hvorfor ikke? Jo, fordi de betraktes som uverdige.»

  48. Sveinung 8. august 2011 kl. 19:22

    Roar
    Manuset ditt står seg absolutt det. Det skal du ha oppriktig ros for.
    Ekte liv i fiksjon er en kunst å få til.

  49. poetrixx 9. august 2011 kl. 03:04

    faren er at det blir for mye eksponering av forfatterens personlige betraktninger og meninger…liker forlagene slikt da?

    og heter det ikke et drap…ikke en?

  50. Sveinung 9. august 2011 kl. 05:04

    Er man åpenhjertig, hevder synspunkter, og tar opp til debatt en del betenkelige forhold, på nett, blir det lest av mange. Om det så ikke blir ansett som politisk korrekt, er en taus stemme og stillhet, et velkjent og virkningsfullt middel til bruk for knebling Roar er svært åpen, lar seg verken hysje eller knebles til taushet(ros for det), men det er muligens, ganske så sikkert,ikke rom for det, i det “åpne rause fellesskapet”?

  51. Roar Sørensen 9. august 2011 kl. 16:52

    Jeg vet selvfølgelig at en forfatter, spesielt ikke en krimforfatter, har noe med å mene noe som helst, og at dette strider mot alt som i dag er anerkjent som litteratur i Norge, i særdeleshet om disse meningene skulle gå på tvers av SVs politikk eller radikalfeministenes bibel, der det første budet, dessverre for meg, lyder slik:

    “Du skal holde deg i landet og gifte deg med en norsk kvinne, som helst skal være så sterk, bred om baken og økonomisk uavhengig som mulig. Jo styggere ansikt hun har, og jo større og skarpere i kjeften hun er, desto bedre. Du skal bære ditt kors med verdighet og aldri klage over atferden hennes. Hun er nemlig et undertrykt offer. Og våger du å bryte dette budet gjennom å dra til Østen og forelske deg i en ung, vakker kvinne, skal du hånes, forfølges, mistenkeliggjøres og kriminaliseres til den ytterste dag og alt du skriver skal betraktes som beviser for din mannssjåvinisme, ditt forkvaklede menneskesyn og din skitne moral.”

    Helst skal krim i dag være “hardkokt”, “klassisk” eller “spennende” – den skal følge trender, tradisjon og opptråkkede stier. Og helst skal språket være platt, flatt, blottet for originalitet og de språklige pinlighetene bør og skal stå i kø. Da blir du en stor suksess.

    Og skal du skrive en roman fra horestrøk i Østen, bør/må du skrive dobbelt så godt som den beste forfatter i Norge noensinne har gjort, og boken din bør/må være dobbelt så god som den beste norske romanen siden krigen – hvis den overhodet skal bli omtalt eller anmeldt. Og selv om du oppfyller disse to ufravikelige kravene, vil den etter all sannsynlighet likevel bli slaktet og hånt – på pur djevelskap, i hellig vrede og i rent hat – av Norges mest kjente anmeldere, som alle er kvinner i den alderen da de hater middelaldrende menn – for ikke å snakke om skitne horekunder i Østen – som mest.

    Jeg vet alt dette.Er det noe jeg har lært av Micky & Nattoget, og dronningen av England, de siste årene, så er det nettopp det. Alle bør ta avstand fra meg. Hvor mange ganger har ikke Nattoget gjort dette klart? “Tenk nøye etter hva du bør mene/det kan bli dyrt å stå alene.” Dette er prinsippet han og andre lever etter. Og det er kloke ord, selvsagt.

    Likevel skinner jeg på min litterære sti der jeg beveger meg nedover den mørke, evige, norske, trangsynte krattskognatten. Jeg skinner klarere og sterkere enn noen annen forfatter. For min sti er ren, den er min og jeg tråkker den opp selv, uten å bry meg om ulvene, gaupene og hoggormene som lurer bak knauser, busker og graner.

    Jeg skriver det jeg føler jeg vil skrive, det jeg synes er nødvendig å skrive, og det er alt som betyr noe. Som Bukowski sa: “If you are going to try it, go all the way.”

    Bedre å bli en utskjelt, utstøtt eller ignorert forfatter enn en som tjener seg styrtrik på overfladisk vrøvl, språklige pinligheter og politisk korrekthet.

    For Kirót Avenue er dette mitt manifest.

  52. Sveinung 9. august 2011 kl. 18:49

    Roar
    Det jeg liker best, selv om jeg nyter mye av det du hevder over her, samt er enig i mangt , selv om ikke i alt…..er at du er konsekvent og tro mot deg selv….hvilket du nok også er mot andre.

    Shine on you crazy diamond.

    By the cross:”..For Kirót Avenue er dette mitt manifest”.,,,,Helt konge den der,Roar..

  53. poetrixx 9. august 2011 kl. 20:07

    Stor applaus for dette utmerkede statementet…kun en mann med baller skriver slikt…og LEVER det også attpåtil!

  54. poetrixx 10. august 2011 kl. 05:47

    Japp…du er naturligvis ikke annet enn en narsissist, selvbedrager, skrytepave og fantast av dimensjoner…men du har i det minste integritet og bestandighet og en slags moral midt oppi det hele som gjør at man er nødt til å respektere deg … og det tusen ganger mer enn den feige, likegyldige, prinsippløse, egoistiske, angstfulle, veltipassede røkla av patetiske tapere og lunatics som kaller seg forfattere og kulturarbeidere i Norge i dag…måtte hele dette stinkende reiret av lopper og lus brenne i helvete der de hører hjemme … burn baby burn hahaha!

  55. poetrixx 10. august 2011 kl. 05:48

    Hadde det vært opp til meg skulle jeg tatt alle de bøkene disse forfatterne har skrevte de siste tjue årene og brent dem på et bål jeg skulle kalt Skammens bål…ikke bare fordi de er så elendige forfattere…men pga. deres svik mot all anstendighet i verden.

  56. poetrixx 10. august 2011 kl. 05:55

    ”Shine on you crazy diamond.”

    Pussig at du refererer til denne Pink Floyd låta Sveinung…jeg brukte nøyaktig den samme tittelen i en kommentar jeg hadde på en new age gruppe i Facebook i går…

    den gruppen er jeg i ferd med å erobre og ta over btw hahahahahaha…lederne der er piss redde for meg meg og diskuterer om de bare skal nedlegge hele gruppa på 4000 medlemmer…de greier ikke å bli kvitt meg…det er umulig å slette meg som medlem hahahaha! Alle andre kan slettes, men ikke meg…:) Og overtroiske og religiøse som de er , så tror de naturligvis at jeg er djevelen selv eller noe sånt…hihihihihiihihi…hvilket jeg naturligvis har sagt at jeg er.

  57. Sveinung 10. august 2011 kl. 08:13

    He he Poe, dine meritter er da velkjente, både til glede, sorg, forbannelse, og fryd i vilden sky.
    Kanskje Overvåkningen burde samarbeide med deg. Det kunne vært et godt parti, om de ønsker å infiltrere de mest ekstreme, morderaktige grupper og celler ? Jeg mener, litt kraftig lut må til for å stagge/stoppe mordere…..det holder ikke med forståelse og psykiatrisk undersøkelse….tingtang og gærne folk VIL ikke bli forstått. De vil ha krig, thats all. So why not make a real deal about it ?

  58. poetrixx 10. august 2011 kl. 17:32

    ” An international study shows that Norwegians make very strict requirements of personal conduct and that they sanction unwanted behaviour. ‘A surprising result,’ says Associate Professor Vidar Schei at NHH.”

    A surprising result??????

    Hvordan er det mulig å si noe slikt hahahahaha??? Hvilken verden er det egntlig denne arme mannen lever i? Oh I forgot … i Norge … der folk utstyres med gratis og tvungne skylapper av myndighetene og allerede i vogga tutes ørene fulle av hvor fint det er å bo i verdens beste land…akkurat som i gamle Sovjetunionen.

    Slike professorer som dette, som øyensynlig ikke bløffer men vitterlig i fullt alvor tror på vrøvlet og fantasiene sine, må vi kvitte oss med øyeblikkelig…han har med denne dumme og avsindige uttalelelsen fullstendig diskvalifiert seg selv fra stillingen!

    Er det rart at Norge har den vestlige verdens dårligste universiteter med slike professorer?!

  59. poetrixx 10. august 2011 kl. 17:39

    Myndighetene…smak på det ordet…myndig-hetene. De er myndige mennesker, mens vi ikke er det…vi vil for alltid forbli umyndige barn…og det er nettopp det vi behandles som også.

    Fuck hele denne røkla av noksagter og fjols som leker herskere og tyranner over uskyldige og intetnanende mennesker som blir utnyttet og tatt rotta på! Ingen av dem er mine myndigheter…det er de simpelthen for teite til.

    Jeg har ingenting i mot autoriteter…jeg er takknemlig og glad når jeg møter et menneske som jeg merker har snøring på hva det snakker om og vil meg vel og deler med meg av sine kunnskaper ..mennesker som er en virkelig autoritet…men de som styrer Norge i dag er for det meste bare bajaser og ingenting annet…livsfarlige bajaser som styrer millioner av mennesker rett ned i avgrunnen…

  60. poetrixx 11. august 2011 kl. 21:01

    Her er noen kommentarer fra Litteraturbloggen, som passer utmerket under dette innlegget:

    poetrixx sier:
    11. august, 2011 kl. 03.45

    Er Kens siste manus refusert?

    Hmmm hvorfor føler jeg en indre tilfredsstillelse og glede over det tro hahahahahaha????
    poetrixx sier:
    11. august, 2011 kl. 03.49

    Hehehehe jeg har jo ikke lest det…men jeg tror jeg har lest et bruddstykke av det som var meget bra … så bra at jeg tror det er noe han må ha puslet og flikket med i lang tid for å ha fått det så godt.

    Og da er jo spørsmålet, hvor lang tid ville det ta å skrive et manus som holdt den samme kvaliteten over 150000 ord? 10 år kanskje?

    Vel Ken det var jo synd det ble avslag … jeg antar du bare får arbeide videre med manuset, gjøre det enda bedre og sende det til andre forlag. Never give up…det er den rette innstillingen…:)

    Trur eg tra la la…

    Ken Hansen sier:
    11. august, 2011 kl. 06.39

    Mitt første manus er refusert, ikke mitt siste, og med det har mine skriblerier tatt et nytt, og i manges øyne, et nødvendig skritt på en eller annen vei mot et eller annet , i likhet med mange seinere bestselgende forfattere, noe som sikkert ikke vil bety så veldig mye i det store og det hele, om det skulle skje med mitt også, men for meg så betyr det litt, uten at jeg trenger medynk over denne min første refusjon, eller ønsker det.

    Og Poe, spørsmålet ditt, adressert med et smil om munnen, at du opplever “en indre tilfredsstillelse og glede over det”, altså min refusjon, er fordi du er rav ruskende gal, som alle oss som skriver og drømmer, men det får meg allikevel til å undres hva du ikke får lese her inne. Intet på høyresiden?

    Og nei, det har ikke gått 10 år ennå, men det er 1010 kalenderdager og 183 skriveøkter, med litt redigering, siden jeg skrev det første ordet i det som nå er blitt til min første refusjon. Dække værst, men jeg kan bedre.

    Det jeg vet du leste og likte, var noe jeg slang sammen i form av en julesaga om Snefrid, tror jeg. Og det var også bra saker, syns jeg.

    Eller kanskje du tror at Roar referer til en annen Ken? Jensen.

    Men nok om det. Jeg står på farta og må dra. Ha en trillende tralaladag, alle :)

    Roar Sørensen sier:
    11. august, 2011 kl. 08.25

    Ken: Poe er en ondskapsfull, syk og tarvelig jævel – det finnes knapt noe godt man kan si om ham. Men ettersom jeg anser ham for å være et geni, og Norges mest talentfulle skribent, er jeg forpliktet til å slippe ham til med de kommentarene han måtte ønske.

    Ken sier:
    11. august, 2011 kl. 08.32

    …og det er noe jeg støtter fullt ut.

    poetrixx sier:
    11. august, 2011 kl. 13.16

    Hahahaha jeg bare våger å innrømme mine snuskete og lavere sider… de er en del av min personlighet og natur og ingenting jeg fornekter eller benekter… eller skammer meg over…

    Ken er jo på en måte en rival, derfor godter jeg meg litt og kjenner skadefryd når han ikke er bedre enn meg og også blir refusert … likevel kan jeg ærlig ønske ham lykke til…like mye som jeg ønsker den råtne jævelen av en bloggbestyrer lykke til med det siste makkverket sitt…som jeg med glede vil hjelpe til å promotere, med alle verdens mest lugubre og tarvelige metoder om nødvendig…det ser jeg virkelig fram til hohohohhohoho…:)

    Nei jeg forveksler selvfølgelig ikke deg og Ken Jensen … Jensen betrakter jeg som en stor tulling, men et humoristisk geni av dimensjoner … en mann jeg har de største forventninger til og som jeg er overbevist om vil slå gjennom før eller siden.

    Nei jeg kan jo ikke lese noe av det beskyttede materialet i denne bloggen, den paranoide galningen som er leder her har naturligvis stengt meg ute fra det…

    poetrixx sier:
    Din kommentar avventer moderasjon.
    11. august, 2011 kl. 21.15

    Japp jeg tilstår så gjerne at jeg føler stikk av skadefryd når slikt skjer med folk jeg kjenner eller vet om…i det hele tatt føler jeg en hel helvetes masse ting som jeg vet at jeg ikke burde følt i følge det standardskjemaet for emosjoner som terroristpolitiet vi alle er vokst opp under regimet til i Norge har etablert … der godhetstyrannene regjerer med jernånd og jernhånd og har definert og valgt ut hvilke følelser det er tillatt å ha og hvilke det ikke er tillatt å ha.

    Misunnelse f.eks … det er en negativ følelse som ikke anstår seg et voksent og modent menneske å ha, og alle som uttrykker eller avslører at de er i besittelse av slike forkastelige og avskyelige følelser vil øyeblikkelig bli stigmatisert som mindreverdige og mistenkelige mennesker man ikke bør ha omgang med … ja som egentlig helst bør tvangsinnlegges til sitt eget beste og medisineres til de ikke har denne følelsen mere.

    Og nettopp fordi misunnelse er en følelse som ikke godtas i det norske samfunnet, og noe folk flest dermed aldri har lært seg å erkjenne hos seg selv og deale med, lider da også halve befolkningen under denne tilstanden, som de konsekvent ikke begriper hva er, men forkler i alle mulige fine bortforklaringer … som f.eks. sosialisme, som bare er en politisk eufemisme for tyveri av andre menneskers eiendom.

    Og hat, det er jo naturligvis helt forbudt og totalt utenkelig å føle i Norge, da er man et direkte ondt menneske. Hat er det samme som ondskap i den norske kulturen, man skiller vanligvis overhodet ikke mellom de to tilstandene eller begrepene, men blander dem helt ukritisk og uvitende om hverandre.

    Likeledes med en mengde andre emosjoner som vi alle fra naturens side er utstyrt med for å fungere optimalt ut fra en evolusjonsmessig sammenheng … halve føleselseregisteret vårt er simpelthen blitt forbudt i det sosiale livet i Norge… vi har alle værsågod med å være gode, moralske, lykkelige, sunne, flinke, intelligente og glade mennesker absolutt hele tiden … og er vi ikke det skal vi medisineres til vi blir det.

    Men dersom man forbys å oppleve en slik helt naturlig følelse som hat, som gjerne oppstår når man utsettes for overgrep av et annet menneske for eksempel … dersom man forbys å ha denne følelsen, blir man ikke da automatisk avstumpet emosjonelt … slik at det blir vanskeligere å kunne oppleve de gode og ønskverdige følelelsene, som f.eks. kjærlighet?

    Ja det hersker ingen tvil hos meg i hvert fall; alle disse forbudene som både andre … og en selv ikke minst, (for man lærer jo hvilke følelser man skal godta og hvilke ikke, og lærer snart å undertrykke ens egne følelser slik at omverdenen ikke trenger å fungere som sensurinstans lenger; man blir sin egen meget effektive og nidkjære undertrykker!) har påført menneskene leder i sin tur til at man slutter å føle noe overhodet annet enn kjedsomhet og lede og andre slike ikke-følelser… og dette er naturligvis grunnen til at så mange ungdommer i dag skjærer seg opp så blodet spruter på både armer og ben. De rapporterer jo selv at grunnen til dette er at de i det minste føler NOE da, selv om det er noe negativt. Smerten er prisen de betaler for å føle at de er levende. Smerten er den ENESTE følelsen de har igjen som bekrefter at de er levende vesener i verden … og det synes jeg er ganske uhyggelig å tenke på…

    Levende vesener ja, i motsetning til sin zombieaktige tilværelse for øvrig, der de går rundt åndelig eller medisinsk neddopet som lydige undersåtter for de (etter min mening spik spenna sinnsyke) voksne menneskene som kontrollerer dem og seg selv og resten av det norske samfunnet … som som en følge av denne galskapen har verdensrekord i psykiatriske tvangsinnleggelser … og der halve befolkningen går på lykkepiller og andre følelsesregulerende medikamenter.

    Så ja … jeg anerkjenner at det til stadighet dukker opp en masse negative og uønskverdige følelser i meg som intet anstendig menneske burde ha, men jeg nekter like forbannet å undertrykke dem. I stedet erkjenner jeg dem når de kommer, og lar dem uforstyrret passere gjennom meg inntil de er forsvunnet av seg selv … og så bare ler jeg av dem … og av meg selv… and that is that…:)

    poetrixx sier:
    Din kommentar avventer moderasjon.
    11. august, 2011 kl. 21.28

    ”Men dersom man forbys å oppleve en slik helt naturlig følelse som hat, som gjerne oppstår når man utsettes for overgrep av et annet menneske for eksempel … dersom man forbys å ha denne følelsen, blir man ikke da automatisk avstumpet emosjonelt … slik at det blir vanskeligere å kunne oppleve de gode og ønskverdige følelelsene, som f.eks. kjærlighet?”

    Og dette er naturligvis den fremste årsaken til at så mange voldtektsofre blir unødvendig mentalt lidende etter overgrepet. Dersom de hadde tillatt seg selv å hate gjerningsmannen med alt det rødglødende hatet de hadde vært i stand til å frembringe, inntil det brant ut av seg selv og de dermed hadde fått renset seg selv for alle de fryktelige emosjonene; for den angsten etc som de opplevde under voldtekten … ville de mye fortere kunne lagt voldtekten bak seg og gått videre i livet.

    I stedet risikerer de å bli ødelagt for livet … å aldri greie å reetablere det sunne og normale føleseslivet de, forhåpentligvis, hadde før voldtekten … noen av dem glir inn i psykose og blir varig sinnslidende … og noen tar jo til og med livet av seg.

    Hvor mange lidelser har ikke dette sinnsvake kontrollregimet som gjør menneskene til følesesmessige krøplinger forårsaket?

    poetrixx sier:
    Din kommentar avventer moderasjon.
    11. august, 2011 kl. 21.32

    ”Ken: Poe er en ondskapsfull, syk og tarvelig jævel – det finnes knapt noe godt man kan si om ham. ”

    Ondskapsfull og tarvelig …ja det vedkjenner jeg meg så gjerne, og det er jeg meget stolt av at jeg er, for det er det ikke mange som våger å være hahaha … men syk?

    Hvem er mest syk … jeg eller det samfunnet jeg har flyktet fra … med tanke på de momentene jeg har framlagt her?

    poetrixx sier:
    Din kommentar avventer moderasjon.
    11. august, 2011 kl. 21.45

    ”Dersom de hadde tillatt seg selv å hate gjerningsmannen med alt det rødglødende hatet de hadde vært i stand til å frembringe, inntil det brant ut av seg selv og de dermed hadde fått renset seg selv for alle de fryktelige emosjonene; for den angsten etc som de opplevde under voldtekten … ”

    Yes thats right … hatet renser, det fungerer som en renselsesinstans … det fjerner meget effektivt alle de følelsene av ydmykelse og angst og avmakt og forferdelse etc som offeret har gjennomgått under overgrepet … alle disse følelsene som ellers vil bli sittende igjen … kanskje for alltid …
    så bare hat løs med god samvittighet dersom du føler noe slikt inne i deg!

    Hat menneske hat! Burn baby burn!

    Å så deilig det er å hate hahaha

    poetrixx sier:
    Din kommentar avventer moderasjon.
    11. august, 2011 kl. 21.51

    Dette som jeg har argumentert for her er helt ukjent for de fleste psykologer, forfattere og kunstnere etc … de har ingen snøring på hvordan følelser fungerer og hva de kan utrette både av skade dersom de ikke deales med på en vettug og fornuftig måte…og på hvor helsebringende de kan virke dersom de får utfolde seg på en naturlig måte.

    Det er ganske utrolig, men dagens moderne kultur med dens individer er nesten som analfabeter å regne når det gjelder kunnskaper om menneskenes følelsesliv…

  61. Skaperen 28. september 2011 kl. 17:18

    “Norge er et patetisk og piss kjedelig kjerringdiktatur av en barnehage.”

    Du har 100% rett! Slik har det antakeligvis vært siden krigens dager, da sosialdiktaturet (sosialdemokratiet) for alvor begynte å spre seg.

  62. poetrixx 29. september 2011 kl. 06:49

    ja helt siden den teite, uvitende og kulturløse arbeiderklassen kom til makten…

  63. Sveinung 29. september 2011 kl. 13:36

    “Arbeiderklassen” er ikke lenger arbeiderklassen….de er blitt som de fleste partier….makten gjelder, uansett hva det koster…en typisk folkesykdom, thats all i “massen”.

Legg igjen et svar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Log Out / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Log Out / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Log Out / Endre )

Kobler til %s

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.